Tuesday 5 July 2011

Masih, masih , masih .


kadangkadang kite xpernah jangka ape yg akan berlaku dlm khidupan seharian kite . kite xpernah menyagka, disebalik keceriaan kita hari ni akan jadi kedukaan kte esok hari . atau mungkin kite akan terus dgn keceriaan tu ? tentu kite pernah dengar org akn berkata . 




"jangan happy sangat, nanti akan menangis " 




aku selalu mengalami perkara ni .pernah aku happy, then xsampai 2,3 minit, aku dh menngis . kehidupan kite memang slalu di luar jangkaan . kalau dulu aku bercita2 untuk menjadi seorang peguam, untuk menuntut bela bagi yang xbersalah, atau menuntut hak bagi mangsa, namun skrg semua tu hanya tinggal impian . aku pernah ditepatkan dikelas syariah, mak ckp, kat situ permulaa cita2 aku. tapi entah knp, bila aku ditawarkan bagi program engineering, aku xberfikir panjang, aku terus terima . aku sgt seronok bila dpt pegi ipt . tp kegembiraan tu xlame, aku gagal . aku gagal untuk menjadi seorang pelajar engineering . aku failed . then, smpai skrg aku masih menangis, sbb aku masih xde hala tuju. kawan2 aku dh nak habis belajar, aku masih terkontang-kanting membentuk semula perancangan hidup aku . 
tapi org cakap 


"untk berjaya, toleh sikit shaja kebelakang untuk melihat sejauh mane kegagalan kita dimasa lalu, jadikan itu pengajaran, slpas tu, jangan toleh lagi, sbb masa depan masih luas dan panjang perjalanannya . "


aku pernah menyesal dengan jalan yg aku pilih, tapi ex-roomates aku pernah text kata2 yg sangat memberi kesan untuk aku. katanya


" saat kita menangis kerana tidak mempunyai sepasang kasut, ada yg menangis kerang xmempunyai sepasang kaki . " 


sungguh mendalam dan sungguh bernas . aku jadi lebih bersemangat untuk hadapi masa depan . tapi apa pun, aku tetap chill . sbb aku ad pemberi semangat dan pendorong aku . 


mereka ialah .






ibu, kasihmu ke syurga . :')
ayah, kasihmu sepanjang masa . :)




kakak, kaulah ilhamku . :)
sepupu2ku, korang semua pelengkap hidupku . menceriakan hidupku .
:')


my big family, semua bersatu demi kebahagiaan bersama . :)
siti zaharah khalid , kau shabat & kawan yang sentiasa memahami :)




amalia izzati & nurul akmal , korang menceriakan hidupku .


terima kasih YA ALLAH kerana mengurniakan mereka semua untuk menjadi pelengkap hidupku . :)





No comments:

Post a Comment